onsdag den 7. september 2011

Neeeew York baby!


Jeg har ikke haft tid til at skrive på bloggen siden jeg forlod Danmark, men nu skal jeg sidde i en bil i 12 timer, da vi skal til Virginia så nu kan jeg forhåbentlig få skrevet en smule.

Lad os starte fra da jeg forlod Esbjerg.

Klokken var ca. 3 om natten da jeg blev vækket i min egen seng i Esbjerg. Jeg stod op og pakkede det sidste til min håndbagage. Jeg sagde farvel til min søster og hund og så kørte min far, min mor og jeg til København. Vi spiste morgenmad i lufthavenen, og bagefter mødtes vi med de andre Interstudies elever. Vi undrede os over at der ikke kom nogen Interstudies repræsentat, da vi tidligere havde fået en mail hvor der stod der ville komme en. Hun kom endelig, men der var en masse problemer pga. Orkanen Irene, så 6 ud af 10 måtte løbe til gaten en tre kvarter før departure. Ved gaten mistede vi to mere fordi de ikke havde seat, men til sidst kom alle undtagen en af sted. Jeg sad ved siden af en virkelig sød pige/kvinde/dame whatever på omkring 27. Vi snakkede om politik og hvad hun skulle og hvad jeg skulle i USA. Vi fløj direkte fra København til New York, så det var fint. Selvom turen tog 9 timer, var det slet ikke så slemt.

I Newark lufthavn i New York kom Lone fra Interstudies. Desværre skulle vi vente på Michelle, der ikke kom med vores fly fordi det var overbooket. Så hun skulle mellemlande i Paris. Vi ventede fra kl 11 til kl 6-7 stykker. Da Michelle endelig kom skulle vi vente på et tog der var næsten en time forsinket. Efter toget skulle vi med subway’en og så med Staten Island færgen (Vi boede i et hus på Staten Island) i en halv time, så til sidst bus i et par minutter. Alt i alt var jeg nok vågen i 26-27 timer.
På grund af at vi måtte vente på Michelle blev hele planen rykket så der var en del ting vi ikke fik set bl.a Carries trappe (Hvilket nok var det jeg glædede mig mest til) og lejligheden fra friends :(:(:(:(

Onsdag gik vi tur på The Brooklyn Bridge, så Wall street, broadway, 9/11 Memorial og Trinity Church.

Torsdag var vi på ”turistbådtur” hvor jeg tog ca. 500 billeder af Frihedsgudinden. Efter det gik vi rundt i Soho og Chinatown. Lea, min roommate, blev voldsomt snydt i chinatown. Hun troede hun købte en Stella McCartney parfume til 50 dollars, men i stedet var det en original flaske med sprit. Hun blev rasende og løb tilbage og råbte af fyren i 10 minutter før han indså at hun skræmte alle kunderne væk og han gav hende halvdelen tilbage.

Fredag var vi oppe i Empire State Building og gik tur på 5th Avenue hvor Anna, Lise, Michelle, Lea og jeg tog en cap bare for at prøve det og for at tage en million billeder. Om aftenen var vi på Times Square, hvor jeg blev væk . Ja, jeg blev væk og stod i 15-20 minutter helt alene på Times Square om aftenen hvor der var en million mennesker, indtil Chris, vores anden Interstudies repræsentant fandt mig og vi kom tilbage til gruppen. Men udover dette lille uheld var hele turen pisse fed. Jeg elsker New York og jeg skal helt sikkert derhen igen en dag, så jeg kan opleve "det rigtige New York", og ikke bare alle turisttingene. 

Lørdag tog vi ud i lufthavnen. Lea og jeg skulle flyve sammen hele vejen til Traverse City, og thank god, for uden hende var jeg uden tvivl blevet væk i Chicago.

Til sidst kom vi til Traverse City hvor Jerry, min værtsfar og hendes værtsfamilie stod og Ventede. Vi fik vores bagage og sagde farvel til hinanden. Selvom vi kun havde kendt hinanden i 5 dage, var det faktisk en smule svært at sige farvel. Jerry og jeg kørte så til Manistee på omkring en time.

Mere om Manistee, huset og min værtsfamilie kommer senere og måske endda nogle billeder fra New York uuh. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar