lørdag den 10. september 2011

Første skoledag

Jeg stod op kl. 6.20 og gjorde mig klar, spiste morgenmad og så kørte Chris mig i skole. Vi fandt min locker og Chris spurgte en der hedder Michael Bond (Ja, haha bond) om han ville vise mig lidt rundt. Det sagde han ja til og han viste mig ned til gymnastiksalen hvor the principal bød velkommen osv. Allerede der kunne man godt mærke ”the american school spirit”. Man kunne godt fornemme at Michael, som jeg sad med, var en af de ”populære”. Da vi gik hen til the senior hall ville alle have hans opmærksomhed, og fordi jeg gik ved siden af ham,  ville de derfor også have min opmærksomhed. Godt gået, Chris ;-)

Jeg havde egentlig aftalt med Michael og Edward, som så vidt jeg har forstået, er gode venner, men mit skema blev lavet om så i stedet for at have 2nd lunch, havde jeg 1st lunch, hvilket betød jeg ikke kunne sidde med dem. Øv.

Her er mit skema:
- English 3 (betyder at jeg er sammen med en masse junior’e, men det gør mig ikke rigtig noget.)
- Geometry (Læreren virker meget gammel…..)
- Behavirol Psychology (Samme lærer som English. Hun virker flink nok)
- Lunch
- Drawing/Painting (Rigtig sød lærer. Han er lidt sær, men på en god måde)
- US History (Læreren ser rimelig tough ud, men han er spændende at høre på)
- Advanced Physical Education (Det er nogenlunde det samme som idræt. Vi er to piger, de resterende ca. 10-15 er drenge. Det gør mig bestemt ikke noget.)
- Seminar (Det er en slags lektiecafe, men det er obligatorisk.)

Okay, efter velkomsten fulgte Michael mig til English. Jeg fandt min plads (Ms. Clemons havde givet os pladser i forvejen). Edward er i min english class, men han sad så langt væk fra mig som muligt, så jeg fik ikke snakket med ham. Vi fik en stil for.. Eller nok nærmere hvad vi ville kalde en bograpport. Efter det gik jeg til geometry. Her havde vi igen faste pladser. Der var pulte i stedet for almindelige borde og stole. En dreng ved navn Alex spurgte hvad jeg hed. Jeg svarede og tilføjede at jeg er fra Danmark. Han lyste helt op og sagde ”She is like Simon!” Hvis jeg ikke havde vist, at der sidste år havde boet en dansk dreng ved navn Simon i Manistee, ville jeg nok være ret forvirret. Jeg nikkede bare. Vi snakkede lidt og efter timen fulgte han mig hen til min locker. Ja, der er gået over to timer og jeg har ikke snakket med en eneste pige endnu. Så gik jeg til psychology. Der havnede jeg helt tilfældigt i gruppe med en norsk pige, en tysk pige og en meget forvirret amerikansk pige. Vi skulle lave noget gruppearbejde, men kom aldrig rigtig i gang fordi der var bøvl med computerne. Midt i timen blev alle senior’e kaldt til en slags informationsmøde. Mig og den norske pige var de eneste senior’e i vores gruppe så vi gik derned. Til mødet talte the principal bare om hvad vi må og hvad vi ikke må, fx parkere på staff only parkeringspladsen. Det meste var ikke rigtig relevant for mig. Efter mødet var der lunch. Jeg fandt Alex fra min geometry class og sad sammen med ham. Han tilbød at betale for min frokost, men jeg havde selv penge. Det viste sig at vi også har Art sammen, så derhen fulgtes vi også. Vores art lærere, Mr. Klein er rigtig sød. Sådan lidt mad scientist agtig, men på en fed måde. Jeg tror jeg kommer til at kunne lide det fag. Snakkede lidt mere med Alex som meget åbenlyst lagde an på mig. Han spurgte mig om jeg havde en kæreste derhjemme og hvad jeg gjorde til homecoming og sådan noget. Men jeg tog det ikke så tungt for han havde virkelig hjulpet mig meget hele dagen. Efter art gik jeg til US history. Det første jeg ser er en klasse fyldt med 12 årige børn. Fedt. Det redede min dag da den norske pige kommer ind af døren. Vi snakkede lidt og jeg fortalte hende at jeg havde fundet rugbrød. Det blev hun virkelig glad for at høre. Jeg tror også det her fag bliver okay, for jeg kunne mærke at læreren er god. Efter US History gik jeg ned til the gym. Coach Tilmann fortalte om hvad der skal ske resten af semesteret, bl.a. skal vi løbe 1 mile, svømme osv. Vi skal selv lave vores trænigsplan, så det er fedt. Til sidst gik jeg til Seminar, hvor Alex sad. Seminar varer kun en halv time, og det var hurtigt gået. Alex fulgte mig hen til min locker, hvor Chris stod og ventede. Vi kørte hjem og pakkede til vores tur til Virginia. Vi skal være hos hendes søster fra onsdag til søndag. Da vi havde pakket færdigt kørte vi til Lansing for at hente Jerry. Vi spiste aftensmad på en restaurant med deres børn Trista, Britta og Ian. Havde købt Pilgrim halskæder til pigerne og en Volbeat og en D.A.D cd til Ian. Vi tog hen og så Ians dorm og Tristas hus. Og sååååå tog vi hjem til Jerrys lejlighed i Lansing og gik i seng.

Håber i derhjemme har det godt. Mys.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar