onsdag den 4. januar 2012

Nytårsaften.......

Så blev det 2012. Og sikke en nytårs aften. Eller noget.

De første par juledage havde vi forskellige folk ovre, for det meste familie. En aften var jeg med Britta til ”fest” med hendes gamle venner fra high school. En anden aften var vi i biografen og se den amerikanske version af ’Mænd Der Hader Kvinder’, Daniel Craig gjorde det godt, men kunne ikke lide pigen der spillede Lisbeth Salander. Ellers tog jeg ud og løbe et par gange, så hele sæson 5 af Dexter, og var til sleepover hos Aline, tyskeren som tager hjem om et par uger :-(
Var som sædvanligt sent ude, og endte med ikke rigtig at kunne finde nytårsplaner der lød tiltalende, så mig og Ian holdte ”fest” hjemme i vores hus. Chris og Jerry tog over til nogle af deres venner og spiste aftensmad, hvilket betød at mig og Ian selv skulle finde ud af mad. Det endte med Big Al’s pizza. Festligt.
Vi så en film mens vi ventede på et par af hans venner. Blev mere og mere sørgelig efter hver ’Jaaa nytårs aften! Druk! Fyrværkeri!’ status jeg læste på facebook. Ærlig talt føltes det som en almindelig lørdag aften. Der var ingen fyrværkeri og absolut ikke den samme stemning af fest og kollektiv fejring af årets sidste aften, som jeg plejer at have omkring mig. I det mindste bliver det ikke svært at toppe næste år. Det eneste lyspunkt den aften var skype-date med Jens. Det var lækkert. 

Jeg læste et sted at når man taler et andet sprog, skifter mange også ubevidst personlighed. Det tror jeg er meget rigtigt. Den personlighed jeg har formet derhjemme omkring bestemte mennesker, er ikke den samme som her.  Føler mere at det her er min ”gamle” personlighed. Den jeg var da jeg var 10-11 år. Jeg er ikke så udadvendt som jeg plejer, ikke så velformuleret (har selvfølgelig sprogmæssige forhindringer, men følelsen af at jeg ikke kan bruge sproget til min fordel irriterer mig) og har desuden sværere ved at være så.. Hvad skal man sige.. Charmerende, som jeg plejer. Jeg finder det ærlig talt lidt skræmmende.
Jeg kan godt lide mit liv her, men jeg kan samtidigt ikke vente med at se hvordan det bliver når jeg kommer hjem. Det er jo en ny start på en måde. Jeg starter på gymnasiet, vi får et nyt køkken osv. Jeg håber og tror på at jeg får et rigtig godt år. 

Jeg er virkelig begyndt at se frem til at se alle derhjemme igen. Savner og elsker jer. Mys mys<3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar